JOM FOLLOW

Thursday 24 April 2014

Lepas susah pasti senang...InsyaAllah!




 Sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan.

A : Beb, kau okey ke ni?
B : Okey apanya! Seminggu aku bersengkang mata siapkan assignment tu. Aku buat sungguh-sungguh tau tak! Tapi sekarang assignment aku hilang. Kau rasa, aku okey ke?

A : Beb, Dia nak uji kaulah tu.
B : Dia? Siapa?!

A : Allah…
B : *terdiam seketika* Tapi kenapa, beb. Apa salah aku. Aku tak tiru assignment orang. Aku buat sendiri. Aku kerja keras siapkan benda tu. Kenapa Dia nak uji aku yang lemah ni?

A : Sebab Dia tahu kau kuatlah, Dia uji kau, beb. Sebab Dia tahu kau mampu hadap semua ni. Kau kena banyakkan bersabar.
B : Aku tak sepositif kau, beb. Sori..

A : Hmm… Aku bukanlah positif sangat. Tapi aku yakin, setiap yang berlaku ada hikmahnya. Yang penting kau kena banyak bersabar. Sekarang kau memang tak nampak hikmah kenapa assignment kau hilang. Tapi mungkin Allah takdirkan untuk kau siapkan satu lagi assignment yang lebih baik. Nobody know, right? Sabar, beb. Kan Allah dah janji,  sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan. Al-Insyirah ayat 6… *senyum*

B : *diam lama* (Dan saat itu jugalah tiba satu SMS dari seorang sahabat).
-Beb, ada berita baik. Prof ajak kita kumpul kat library esok. Dia nak brain-storm pasal assignment yang susah gila gaban tu. Dengar cite jugak ada ura-ura dia nak bagi kita assignment yang lebih senang. Jumpa esok beb!
*senyum lebar*

A : Kenapa kau senyum? SMS siapa tu?
B : *tayang skrin telefon ke si A*

A : See…  Sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan, beb. Allah tak pernah kejamlah.
B : TQ, beb. Kau…

A : Nope! Bukan TQ kat aku. Tapi kat Dia…
B : Alhamdulillah… Terima kasih Allah…

A : Macam tulah kawan aku! *sama-sama tergelak ceria*


No comments:

Post a Comment